Asi není třeba říkat, že stále rostoucí počet automobilů na našich silnicích způsobuje problémy. Koneckonců, každý z nás se někdy dostal do dopravní zácpy, a když se podíváme na statistiky dopravních nehod, zjistíme, že se jejich počet stále zvyšuje. Není tedy divu, že se vláda snaží přijít na způsob, jak tyto problémy vyřešit. Tím hlavním úkolem je v současnosti udělat dopravu více plynulou. Současné silnice již nestačí, a rozšiřovat je mnohdy není možné. Proto se budují stále nové, ovšem ani ty příliš nepomáhají. Jednou z velmi propagovaných možností je pak stavba nových dálnic, a je snadné pochopit, proč tomu tak je.
V první řadě se po nich auta pohybují mnohem rychleji, než po běžných silnicích. To také znamená větší plynulost, neboť jich pak v daném okamžiku využívá cestu méně. Rychlejší provoz pak má za důsledek také to, že se auto, respektive jeho řidič, dříve dostanou ke svému cíli, a stráví tedy na silnici kratší dobu. Tím bude více místa pro jiná auta. Na papíře to samozřejmě zní dobře, a není tedy divu, že je tento plán z velké části realizován. Stačí se jen podívat, kolik se ročně staví nových kilometrů dálnic. Co si však lidé příliš neuvědomují je fakt, že ani toto řešení není dostatečné, a to hned z několika důvodů.
Tím prvním je, že počet vozidel se zvyšuje rychleji, než stačíme dálnice stavět. I přes veškerou snahu se tedy dopravní situace stále zhoršuje. Navíc dálnice není možné stavět všude. Aby po nich bylo možné jezdit maximální rychlostí, musí splňovat určité podmínky, především co se zatáček týče. Například naše pohraniční oblasti pro ně tedy nejsou příliš vhodné. Bylo by tedy potřeba najít jiné řešení, to však není tak jednoduché. Vyžadovalo by to totiž, aby se lidé alespoň částečně vzdali svého pohodlí, což naprostá většina z nich nebude ochotna udělat. Výsledkem bohužel je, že se zhoršuje situace pro nás všechny.